سومین جشنواره عکس برج میلاد تهران
ایجاد آرشیو تاریخی از جشنواره عکس برج میلاد/بررسی تفاوت نگاه هنری بازگشت

یکی از داوران جشنواره عکس برج میلاد، برگزاری سالانه این جشنواره عکس را در جهت تدوین آرشیوی تاریخی از این بنا دانست که در آن می‌توان تفاوت نگاه هنرمندان را مورد بررسی قرار داد.

مهرداد افسری یکی از داوران جشنواره عکس برج میلاد درباره لزوم برپایی این جشنواره به خبرنگار مهر گفت: برگزاری هر ساله جشنواره عکس برج میلاد می‌تواند منجر به ایجاد آرشیو تاریخی برای این مجموعه باشد تا پس از دو دهه کتابی چاپ شود و به کمک آن می‌توان تفاوت نگاه هنرمندان را نسبت به این سازه بررسی و مقایسه کرد.

وی تصریح کرد: برج میلاد یک سازه شهری است که نگاه نسل‌های مختلف به این سازه می‌تواند به آن هویت خاص و ویژه‌ای دهد. عکاسان با نگاه معنایی که به این سازه دارند، قطعاً می‌توانند این نگاه را در عکس‌های خود انعکاس دهند و پس از چند سال با مقایسه عکس‌های ارسالی در جشنواره‌های برج میلاد، به خوبی می‌توان این نگاه هویتی و معنایی را در عکس‌های عکاسان احساس کرد.

افسری همچنین به بحرانی که به دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا ایجاد شده، اشاره و بیان کرد: جشنواره عکس برج میلاد همچنین می‌تواند شروعی باشد برای گذار این مجموعه از ایران به دور از کرونا و آغاز زندگی در جهان جدید در دوران پسا کرونا در ایران و حتی همه جهان.

وی گفت: به طور مثال در دوران کرونا، دنیا زیست و زندگی دیگری را تجربه کرد که انعکاس آن قطعاً در عکس‌های بسیاری از هنرمندان دیده شده و همچنان نیز می‌تواند سوژه بسیاری از عکاسان باشد. بنابراین بی‌صبرانه منتظر هستم تا عکس‌های جشنواره عکس برج میلاد را مرتبط با این موضوع ببینم.

جشنواره عکس برج میلاد تا دوم آبان ماه تمدید و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا این تاریخ در سایت جشنواره به نشانی www.miladfestival.ir ارسال و بارگذاری کنند. خلق آثار ارزشمند از برج میلاد تهران، شناسایی استعدادهای درخشان عکاسی، ایجاد بستری برای تولید آثار هنری ویژه از اهداف این جشنواره است. موضوعات «گردشگری در برج میلاد تهران»، «برج میلاد از پنجره خانه‌ها»، «برج میلاد نماد کلان شهر تهران» و «برج میلاد نماد توان مهندسی کشور»، مدنظر این جشنواره برای داوری خواهد بود.

 

ایجاد آرشیو تاریخی از جشنواره عکس برج میلاد/بررسی تفاوت نگاه هنری

تاریخ خبر:  ۱۴۰۰/۰۷/۱۰